0

توییتر night mode را به اپلیکیشن اندرویدی خود اضافه کرد

توییتر یک آپدیت جدید برای نسخه اندرویدی خود عرضه کرده که در این بروزرسانی امکان فعال کردن night mode، به این اپلیکیشن اضافه شده است.

این روزها، night mode در اپلیکیشن‌های مختلف ارائه می‌شود. میزان مطالعه از طریق گوشی‌های همراه توسط کاربران در حال افزایش است، بخصوص شب هنگام و پیش از خوابیدن که این موضوع می‌تواند تاثیر بدی روی چشم‌ها داشته باشد. کلمات سیاه‌ رنگ در پس‌زمینه‌ای سفید و روشن، چیزی نیست که همه کاربران بخواهند در شرایط کم‌نور و بخصوص شب‌ها، مشاهده کنند و در هر صورت نمی‌توان با این وضعیت زمان زیادی را به مطالعه با گوشی اختصاص داد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند شب‌ها، نور صفحه دستگاه کاهش یابد تا راحت‌تر بتوانند مطالعه کنند. آنچه گفته شد باعث شده تا بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها از ابزارهای فیلترینگ نور آبی بهره ببرند. هر روز شاهد بروزرسانی اپلیکیشن‌های مختلفی هستیم که امکان استفاده از night mode را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن توییتر نیز بروزرسانی شده و حالا یک حالت مخصوص شب را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. با فعال کردن این گزینه رنگ‌بندی اپلیکیشن به رنگ تیره تغییر خواهد کرد تا از این طریق در نور کم بتوان راحت‌تر با اپلیکیشن یاد شده کار کرد. تنها اشکالی که در این ویژگی جدید به چشم می‌خورد، این است که گزینه‌ای برای فعال شدن خودکار night mode در ساعات خاص وجود ندارد و علاوه بر این، نسخه iOS توییتر هنوز امکان بهره بردن از night mode را در دسترس کاربرانش قرار نداده است. انتظار می‌رود طی چند هفته آینده شاهد عرضه آپدیتی برای نسخه iOS نیز باشیم. البته این مورد فقط یک حدس است و هنوز رسما خبری در مورد نسخه iOS اعلام نشده است.

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که از night mode در اپلیکیشن‌های مختلف بهره می‌برید؟ به نظر شما این قابلیت باید به اپلیکیشن‌های دیگر نیز اضافه شود؟ نظرات خود را در این مورد در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع phonearena

 

0

هیئت مدیره توییتر در مورد فروش این شبکه اجتماعی تصمیم می‌گیرند

به نظر می‌رسد روزهای آرام تابستان برای توییتر به سر آمده، چراکه براساس شنیده‌ها طی جلسه‌ی ۱۸ شهریور هیئت مدیره‌ی این کمپانی، در مورد واگذاری و فروش توییتر نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. 

توییتر از جمله‌ی شبکه‌های اجتماعی قدیمی دنیای مجازی است که در ماه‌های اخیر حال و روز چندان خوبی نداشته است. تلاش‌های جک دورسی، موسس و مدیرعامل کنونی این کمپانی نیز نتوانسته گره از مشکلات توییتر باز کند. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که در خلال موضوعات مختلف قابل بحث طی جلسه‌‌‌ی هیئت مدیره که ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، بحث واگذاری و فروش توییتر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ماه‌های اخیر شایعات متعددی در مورد تغییرات در توییتر و احتمال تصاحب آن توسط یک کمپانی دیگر مطرح شده که همین موضوع باعث افزایش ارزش سهام توییتر و زنده شدن امیدها در دل سهامداران شده است، چراکه بنابر شایعات، سهامداران امیدوارند تا خریداری برای این شبکه‌ی اجتماعی پیدا شود.

نام‌های بزرگی در دنیای رسانه و تکنولوژی وجود دارند که می‌توانند نگاه دقیق‌تری را به پتانسیل و داشته‌های توییتر انداخته و این شبکه‌ی اجتماعی را مال خود کنند. برای مثال می‌توان به آلفابت اشاره کرد که با تصاحب توییتر می‌تواند آن را یکی از زیرمجموعه‌های خود قرار دهد. همچنین باید به اپل، روپرت مورداک و کمپانی قرن بیست و یکم فاکس اشاره کرد. البته شماری از کمپانی‌های خصوصی نیز می‌توانند با تصاحب توییتر، مشکلات این شبکه‌ی اجتماعی را التیام بخشیده و آن را به دور از انظار عمومی تقویت کنند.

در گذشته موسسان و رهبران توییتر به این موضوع اشاره کرده‌اند که درصدد حفظ استقلال خود هستند، اما ایده‌ی فروش توییتر زمانی جدی‌تر از پیش مطرح می‌شود که ایوان ویلیامز، عضور هیئت مدیره و موسس این شبکه‌ی اجتماعی در سخنانی به این موضوع اشاره کرده که توییتر باید در مورد آینده‌ی استقلال خود گزینه‌ی خوب را انتخاب کند.

ویلیامز پیش از آنکه دیک کوستولو بر مسند ریاست بنشیند، مدیرعامل توییتر بود. وی در گفتگویی با بلومبرگ، انتخاب بهترین گزینه ممکن را در مورد حیات توییتر به عنوان یک کمپانی مستقل پررنگ کرده است. سهام توییتر پس از گفته‌های ویلیامز شاهد افزایشی ۶ درصدی بود.

اما یافتن یک خریدار برای این سرویس کار چندان ساده‌ای نیست، چراکه هزینه‌ی تصاحب توییتر بسیار بالا تخمین زده می‌شود. با توجه به پرداخت ۲۶ میلیارد دلار برای تصاحب لینکداین توسط مایکروسافت، برآوردها نشان از این دارند که خریدار توییتر باید مبلغی قریب به ۱۸ میلیارد دلار را برای به‌دست آوردن توییتر پرداخت کند. البته برچسب قیمت ۱۸ میلیارد دلاری برای یک کمپانی که درگیر رشد کند بوده و هر فصل پول از دست می‌دهد، زیاد است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع، توییتر درصدد آن است تا بهره‌وری را افزایش داده و هزینه‌های خود را کاهش دهد. یکی از روش‌های کاهش هزینه را باید تعدیل نیرو خواند. توییتر اکتبر سال گذشته دست به اخراج ۸ درصد کارمندان خود زد که همین موضوع نگرانی‌ها در مورد تکرار تعدیل نیرو را افزایش داده است.

البته کاهش نیروی کار برای بار دوم اجتناب ناپذیر است. براساس آخرین آمار که مربوط به ۳۰ ژوئن سال جاری است، توییتر بیش از ۳٫۸۶۰ نیروی کار دارد. منابع نزدیک به توییتر از احتمال انجام دور دیگری از تعدیل نیرو سخن گفته‌اند که می‌تواند این شبکه‌ی اجتماعی را از نظر خریداران جذاب‌تر کند.

همچنین باید به زیرمجموعه‌ها و بخش‌های دیگری از توییتر اشاره کرد که این مجموعه را بزرگ‌تر کرده است. برای مثال می‌توان به MoPub، Vine و Fabric اشاره کرد که توییتر می‌تواند با فروش آن‌ها به کمپانی‌های کوچک‌تر، تمرکز خود را روی فعالیت اصلی‌اش افزایش داده و موقعیت خود را برای خریداران بهتر از پیش کند.

در کنار تصاحب توییتر، گزینه‌های دیگری نیز مطرح است که یکی از این موارد خرید بخش بزرگ‌تری از سهام توییتر توسط سهامداران کنونی این کمپانی است. برای مثال می‌توان به استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت و مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز اشاره کرد که در کنار آلولید بن تلال، شاهزاده‌ی سعودی بخش بزرگی از سهام توییتر را در اختیار داشته و بنابر شایعات در نظر دارند تا بخش دیگری را مال خود کنند.

سهامداران توییتر

شماری از منتقدان دو شغله بودن جک دورسی را به عنوان مدیرعامل Twitter و Square عامل عدم تمرکز بیشتر روی توییتر عنوان کرده‌اند. یک سال از تصدی دورسی بر صندلی ریاست در توییتر می‌گذارد، اما هنوز روند درآمدزایی این کمپانی بهبود نیافته است.

نظر شما در مورد توییتر و وضعیت این کمپانی چیست؟ آیا توییتر نیز نظیر لینکداین زیر پرچم یک کمپانی بزرگ خواهد رفت؟

منبع recode

 

0

توییتر لیست اموجی های پرکاربرد بین سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را منتشر کرد

به مناسبت روز اموجی که مصادف با ۱۷ جولای یعنی ۲۷ تیرماه است، توییتر پرکاربردترین اموجی‌های مورد استفاده در این شبکه‌ی اجتماعی را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرده است. 

توییتر به مناسبت روز اموجی گزارشی را منتشر کرده که در آن به تفکیک به بررسی اموجی‌های پرکاربرد در کشورهای مختلف و در مجموع پرداخته است. این گزارش به بررسی اموجی‌ها از میانه‌های سال ۲۰۱۵ تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، پرکاربردترین اموجی در میان نمونه‌های موجود، حالت صورت خنده با اشک‌ در چشمان یا همان اموجی قهقه است. پس از آن اموجی صورت متبسم با چشمانی که قلب جای آن‌ نشسته قرار گرفته است. در میان رتبه‌های اول نمی‌توان اموجی‌هایی چون صورت متفکر را پیدا کرد.

اموجی های پر کاربرد

با نگاهی به آمار ارائه شده براساس کشورها می‌توان به روشنی دید که وضعیت چندان مناسب نیست، بطوریکه در کشورهای غربی اغلب اموجی‌هایی پرکاربرد هستند که حالت آزردگی را به مخاطب انتقال می‌دهند، بطوریکه در کشورهای آمریکا، برتانیا و کانادا این اموجی پرکاربردترین است. با نگاهی به کشورهای حاشیه‌ی مدیترانه، می‌توان دید که در سرزمین ایتالیا و مهد دموکراسی، قلب حرف اول را می‌زند.

اموجی های پرکاربرد توییتر

در کشورهای آمریکای لاتین، موزیک حرف اول را می‌زند و به نظر می‌رسد مردمان مهد سالسا و سامبا در متون خود نیز دوست دارند تا نمادی از موزیک و حرکات موزون را به نمایش بگذارند.

نگاهی به آمار تفکیک شده برای ایالات متحده‌ی آمریکا نشان از این دارد که در سال ۲۰۱۵ آمریکایی‌ها تنوع بیشتری را در اموجی‌های خود به کار گرفته‌اند. در میان ایالت‌های مختلف، نیوهمشایری‌ها بیشتر از سایر هموطنان خود از اموجی مربوط به مشروبات الکلی استفاده کرده‌اند.

اموجی های پرکاربرد توییتر

در کرانه‌های غربی اقیانوس آرام نیز به نظر می‌رسد کاربران در زمان ابراز دوست داشتن، ابراز علاقه و عشق از اموجی‌های مناسب با این موارد استفاده می‌کنند. برای مثال در ژاپن قلب، اموجی پرکاربرد کاربران توییتر است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ شما از کدام اموجی‌ها بیش از دیگر موارد موجود استفاده می‌کنید؟

منبع mashable

 

0

توییتر امکان استفاده از اعتبارسنجی حساب کاربری را در اختیار عموم کاربرانش قرار داد

توییتر دیروز اعلام کرد که امکان احراز هویت کاربران را در این شبکه‌ی اجتماعی توسط خود کاربران فراهم کرده است. با استفاده از امکان شناسایی کاربران، یک تیک آبی رنگ در کنار نام پروفایل فرد مورد نظر قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد حساب کاربری مورد نظر شناسایی شده و در واقع به سایر کاربران اعلام می‌شود که حساب کاربری متعلق به فرد مورد نظر است. 

تشخیص حساب‌های کاربری رسمی و قلابی افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی کار چندان ساده‌ای نیست، از این‌رو توییتر قابلیتی را ایجاد کرده که می‌توان با استفاده از آن تشخیص داد که آیا حساب کاربری مورد نظر رسمی است یا توسط خود فرد یا سازمان و نهاد مورد نظر اداره می‌شود.

از این پس کاربران توییتر می‌توانند درخواست شناسایی را داده و پس از آنکه هویت آن‌ها مشخص شد، یک تیک آبی در کنار نام پروفایل آن‌ها قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم با استفاده از این امکان ورزشکاران، خبرنگاران، سیاستمداران و افرادی که در این شبکه‌ی اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، حساب کاربری خود را از سایر حساب‌های کاربری قلابی تفکیک کنند.

همزمان با رونمایی از این قابلیت، توییتر اعلام کرد که حدود ۱۸۷٫۰۰۰ کاربر این شبکه‌ی اجتماعی شناسایی شده‌‌اند که تقریبا شامل ۰.۰۶ درصد از ۳۱۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه‌ی این سرویس را شامل می‌شود. توییتر پیش از این نیز امکان استفاده از قابلیت شناسایی را برای تمام کاربران فراهم آورده بود، اما یک سال پیش بنابر مشکلات ایجاد شده، این ویژگی از دسترس عموم خارج شد و فقط توییتر قادر بود خود کاربران را اهراز هویت کرده و این تیک را در کنار نام پروفایل آن‌ها قرار دهد، حال آنکه از دیروز دوباره می‌توان برای شناسایی حساب کاربر اقدام کرد.

برای دریافت تیک آبی رنگ کاربران باید از صحیح بودن شماره‌ی موبایل و ایمیل مطمئن شده و اطلاعاتی نظیر بیوگرافی، تصویر پروفایل را در کنار وب‌سایت و تاریخ تولید به درستی وارد کنند.

توییتر همچنین اعلام کرده که از کاربران در مورد اینکه چرا به دنبال شناسایی اکانت خود هستند، سوال خواهد کرد و حتی احتمال درخواست شماره‌ی شهروندی یا ملی نیز وجود دارد.

به نظر می‌رسد این کمپانی در پی آن است تا افراد تاثیرگذار و شناخته شده را در توییتر پیدا کند و این کاری است که توییتر موفق نشده در یک سال اخیر انجام دهد. تینا باتناگر، قائم مقام سرویس‌ها در توییتر به این موضوع اشاره کرده که در اختیار گذاشتن امکان شناسایی کاربران بخشی از برنامه‌ی بزرگ توییتر برای شناسایی اکانت‌های معتبر و در نتیجه‌ شناسایی حساب‌های با کیفیتی است که می‌توان دنبال کرد.

منبع techcrunch

 

0

حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل توییتر هک شد

گروه OurMine پس از هک کردن حساب کاربری مارک زاکربرگ و ساندار پیچای، حال به سراغ جک دورسی رفته و به حساب کاربری مدیرعامل توییتر نفوذ کرده‌ند. این گروه برای نمایش ضعف و احتمال هک شدن رمز همه‌ی اعضا، به سراغ این افراد می‌روند تا برای سرویس‌هایی که به منظور تقویت امنیت حساب‌های کاربری ارائه می‌کنند، مشتری بیابند. 

پس از مارک زاکربرگ و ساندار پیچای، مدیران عامل فیسبوک و گوگل، نوبت به جک دورسی رسید تا صابون OurMind به تن اون نیز بخورد. این گروه در آخرین اقدام خود حساب کاربری مدیرعامل توییتر را هک کرده و توییت‌هایی را با مضامین مختلف منتشر کردند. پس از آنکه این گروه ویدیو‌های مختلفی را از حساب کاربری جک دورسی منتشر کردند، توییتی منتشر شد که عبارت "Hey, its OurMine, we are testing your security" را به همراه داشت و به وب‌سایت این گروه لینک شده بود. پس از آنکه کنترل این حساب کاربری دوباره به دورسی واگذار شد، ویدیوهای مورد نظر به همراه توییت متنی حذف شده و موارد دیگری منتشر شد. پس از آنکه این گروه حساب‌های کاربری مارک زاکربرگ و ساندار پیچای در سرویس‌های دیگر را مورد نفوذ قرار دادند، اقدام به نفوذ حساب کاربری این مدیرعامل در سرویسی کردند که وی یکی از بنیانگذاران آن بوده و هم اکنون مدیرعامل این سرویس نیز هست.

تمام پست‌هایی که در توییتر جک دورسی توسط OurMind منتشر شده بود، از طریق Vine و ارتباط آن با توییتر جک دورسی منتشر شده بود. احتمالا جک دورسی یک حساب کاربری قدیمی در واین داشته یا این رمز عبور از طریق ارتباط با سایر سرویس‌ها به سرقت رفته است. به نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده OurMine امکان نفوذ را یافته و به انتشار پست‌هایی از این طریق می‌پردازد.

اخیرا تعداد هک‌های انجام شده بیش از پیش افزایش پیدا کرده است، هرچند شاید این کار عجیب باشد، اما هک شدن رمزعبور کاربران در توییتر اخیرا به امری عادی بدل شده است، بطوریکه اخیرا حساب‌های کاربری کِیتی پری و درای مک‌کسون نیز هک شده است.

در صورتی که علاقه دارید تا امنیت حساب کاربری خود را بیش از پیش افزایش دهید، رعایت نکات زیر می‌تواند بسیار راهگشا باشد:

  • از این موضوع مطمئن شوید که برای هر یک از حساب‌های کاربری خود رمزعبور منحصر به فردی انتخاب کرده‌اید، اگر این موضوع بسیار سخت به نظر می‌رسد، پس از سرویس‌هایی نظیر 1Password یا LastPass استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که تمام اطلاعات ارتباطی و بازآوری حساب کاربری صحیح است.
  • تعیین هویت دو مرحله‌ای را که این روزها در اغلب سرویس‌ها وجود دارد، فعال کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • لیست اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را که با سرویس مورد نظر ارتباط دارند مشاهده کرده و موارد مشکوک را حذف کنید.

نظر شما در این زمینه چیست؟

منبع engadget

 

صفحه1 از3