0
 کارت حافظه‌‌ی ۱۶ گیگابایتی SDHC TransferJet

 کارت حافظه‌ی جدید توشیبا با فضای ۱۶ گیگا بایت و کلاس ۱۰ در نمایشگاه IFA 2015 معرفی شد.

این کارت حافظه‌ برای دستگاه‌های هوشمند چند رسانه‌ای مانند دوربین‌های دیجیتال ارائه شده است. این کارت حافظه دارای تکنولوژی TransferJet است؛ ترنفسفرجت البته یک تکنولوژی جدید نیست و مدت‌ها قبل توسط سونی طراحی شده بود و در سال ۲۰۰۸ تحت نام TransferJet Consortium معرفی شده بود. این تکنولوژی در آن زمان شرکت‌های بزرگی چون سونی، المپوس و توشیبا را گرد یکدیگر جمع کرده بود. این تکنولوژی به دو دستگاه الکترونیکی اجازه می‌دهد که مانند NFC با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند؛ ولی سرعتی که یک ترنسفرجت در انتقال اطلاعات دارد بسیار بیشتر است.

حال کاربران می‌توانند با کارت حافظه‌ی جدید تمامی فایل‌های خود اعم از ویدئو و تصاویر را بدون وقفه و با سرعت بالا از دوربین دیجیتال به دستگاه دیگر مانند موبایل یا کامپیوتر انتقال دهد. در حقیقت کارت حافظه‌ی جدید این قابلیت را مدیون تکنولوژی ترنسفرجت است.

توشیبا در ابتدا این کارت حافظه را برای  بازار ژاپن در ماه جولای ارائه داد. توسط تکنولوژی ترنسفرجت کاربران می‌توانند محتوای دلخواه خود را از طریق ارتباط وایرلس بین دستگاه‌ها تا سرعت ۵۶۰ مگابیت بر ثانیه انتقال دهند. هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس آداپتور ترنسفرجت را توسط ارتباط میکرو یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کنند. بر اساس ادعای توشیبا، ارتباط بین دستگاه‌ها توسط این تکنولوژی بسیار ایمن است. برای بهره‌مند شدن از این تکنولوژی ابتدا باید اپلیکیشن مورد نیاز را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید.

در حال حاضر شرکت توشیبا قیمت و زمان عرضه‌ی این کارت حافظه را اعلام نکرده؛ اما قبلا اعلام کرده بود که این کارت حافظه‌ برای کشور ژاپن ارائه خواهد شد. 

0

داینا پد توشیبا

کمپانی ژاپنی توشیبا در سال ۱۹۹۳ میلادی اولین نسل از DynaPad را روانه‌ی بازار کرد اما حالا این کمپانی نسل جدید این محصول را که در واقع یک محصول هیبریدی یا دو در یک است، معرفی کرده.

در نمایشگاه ایفا 2015 توشیبا نمونه‌ای از این محصول را به نمایش گذاشته بود؛ حال آنکه روز گذشته دایتاپد بصورت رسمی معرفی شده است. این محصول از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی در کنار داک کیبورد بهره می‌برد که در ظاهر شباهت زیادی به سرفیس بوک مایکروسافت دارد. البته توشیبا اعلام کرده که این محصول ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

از جمله‌ی ویژگی‌های دایناپد توشیبا می‌توان به قلم استایلوس آن اشاره کرد. استایلوس مورد استفاده توسط توشیبا متعلق به Wacom بوده و قادر است تا ۲۰۴۸ سطح از فشار را شناسایی کند. در کنار پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی نظیر آفیس مایکروسافت و مرورگر اج ویندوز ۱۰، این قلم با مجموعه‌ی نرم‌افزاری تجاری خود توشیبا نیز همخوانی کامل دارد. توشیبا مدعی است که ترکیب این قلم با شبکه‌ی فلزی سنسور‌های تعبیه شده روی نمایشگر لمسی، حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را در کاربران القاء می‌کند. توشیبا برای اینکه تجربه‌ی نوشتن روی این تبلت بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر باشد، سایز محصول خود را نیز طوری انتخاب کرده تا شبیه به دفترهای معمول موجود در بازار باشد.

DynaPadInt

نمایشگر این تبلت از نوع IPS بوده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. توشیبا از دولایه‌ی ضد انعکاس و ضد لک روی این نمایشگر استفاده کرده تا علاوه بر کاربری راحت در محیط ‌های پرنور، هیچ اثری نیز از رد انگشتان کاربران در زمان لمس صفحه‌ی نمایش باقی نماند. پردازنده‌ی این تبلت از میان سری اتم اینتل با فرکانس ۱.۴۴ گیگاهرتزی انتخاب شده و حافظه‌ی رم آن نیز ۴ گیگابایت است. یقینا نباید انتظار داشت عملکرد این محصول با سرفیس پرو ۴ مایکروسافت برابری کند. بدون اتصال کیبورد، دایناپد تنها ۵۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن میز ۶.۶ میلی‌متر است. با اتصال کیبورد، وزن کل مجموعه به ۹۹۶ گرم افزایش یافته و ضخامت این محصول نیز ۱۴.۹ میلی‌متر می‌شود. توشیبا مدعی است که این محصول باریک‌ترین تبلت ۱۲ اینچی موجود در بازار است.

با وجود عرضه‌ی این محصول در بازار ژاپن، علاقمندان باید تا اوایل سال ۲۰۱۶ برای در اختیار گرفتن این محصول در اروپا و آمریکا صبر کنند. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت عرضه‌ی این محصول در بازار جهانی ارائه نشده، اما گمانه‌ها حکایت از این دارد که دایناپد با قیمت ۱٫۰۸۰ دلار در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

0

فراخوانی برای جلوگیری از انفجار!

توشیبا به طور رسمی اعلام کرده بود که از بازار لپ تاپ های مصرف کنندگان خارج شده و زین پس تنها برای کشور خودش یعنی ژاپن لپ تاپ تولید خواهد کرد. اما ظاهرا پایانی برای بد اقبالی این کمپانی دیده نمی شود.توشیبا از دو روز گذشته تا کنون درگیر یک مشکل دیگر شده است.

 

دفتر توشیبا در ایالات متحده اولین مرکزی بود که خطر انفجار باتری ها را به کاربران گوش زد کرد.مشکل از آنجایی آغاز شد که توشیبا 4 عدد باتری منفجر شده ی نوت بوک های خود را دریافت کرد.این باتری ها که تولید پاناسونیک هستند،در خانواده های اصلی توشیبا مانند Portege،Satellite و Tecra نصب شده اند. توشیبا اعلام کرده است که 39 مدل از لپ تاپ های تولیدی این کمپانی به این باتری ها مجهز هستند.

دلیل انفجار باتری ها نیز حرارت و ذوب شدن سریع سل ها اعلام شده است که پس از آن به انفجار می انجامد.باتری هایی که سریال آنها با G71C آغاز می شوند،می توانند به صورت رایگان باتری های خود را تعویض نمایند.از سوی دیگر توشیبا به کاربران خود توصیه کرده است که تا تعویض باتری از برق شهر استفاده کرده و باتری ها را خارج نمایند.لپ تاپ هایی که مورد فراخوان قرار گرفته اند در رنج قیمتی 500 الی 1000 دلار بوده و توشیبا اعلام کرده است که باتری های آنها هزینه ی کمی در بر نداشته است. هر چه که باشد،توشیبا در اوج خداحافظی نمی کند!

0
توشیبا و فوجیتسو به VAIO ملحق می‌شوند

شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ بخش وایو را فروخت و این شرکت از آن سال به بعد کاملا مستقل فعالیت می‌کند. البته شرکت سونی هنوز بر فعالیت‌های وایو نظارت می‌کند و کارهای تبلیغاتی آن را انجام می‌دهد. در حال حاضر وایو تنها در ژاپن فعالیت می‌کند و قصد دارد سهم بیشتری از بازار را هم به‌دست بگیرد.

 در تازه‌ترین اخبار منتشر شده، بخش تولید لپ‌تاپ و کامپیوتر شرکت‌های توشیبا و فوجیتسو با شرکت «وایو» (VAIO) ترکیب می‌شوند و زیر نام وایو به فعالیت خودشان ادامه خواهند داد.

براساس اطلاعات منتشر شده، بخش کامپیوتر سه شرکت VAIO، توشیبا و فوجیتسو با هم ترکیب می‌شوند.

با توجه به اطلاعاتی که به‌تازگی از سوی سایت Nikkei منتشر شده، دو شرکت توشیبا و فوجیتسو هم قصد دارند بخش تولید لپ‌تاپ و کامپیوترهای خودشان را به فروش برسانند. در این اطلاعات گفته شده که این دو شرکت قصد دارند بخش تولید کامپیوترهای خودشان را با هم ترکیب کنند و به شرکت وایو ملحق شوند. اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، از مدتی دیگر این سه شرکت تنها محصولاتی را با برند VAIO تولید خواهند کرد.

هنوز جزییاتی از روند این واگذاری‌ها منتشر نشده، اما ترکیب شدن بخش کامپیوتر این ‌شرکت‌ها باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند ۳۰ درصد از بازار کامپیوتر ژاپن را در اختیار بگیرند و نقش پررنگ‌تری را در بازار ایفا کنند. در حال حاضر شرکت Lenovo در ژاپن بسیار فعال است و به عنوان یک رقیب سرسخت در این حوزه شناخته می‌شود.

سایت The Wall Street Journal هم پیگیر این شایعات شده، اما شرکت وایو نسبت به اخبار منتشر شده واکنشی نشان نداده است. شرکت فوجیتسو هم اعلام کرده که هنوز تصمیم قطعی درباره‌ی این موضوع نگرفته و همچنان به راه‌های مختلف فکر می‌کند.

هر سه شرکت وایو، فوجیتسو و توشیبا در این حوزه شرایط خوبی ندارند و با ضررهای زیادی مواجه شده‌اند. ترکیب بخش کامپیوتر این شرکت‌ها می‌تواند سهم آن‌ها از بازار را افزایش دهد و تولید محصولات جدید با نام VAIO هم می‌تواند فروش آن‌ها را بیشتر کند. در حالی که بازار سخت‌افزار کامپیوتر با افت شدید مواجه شده و بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند، وارد حوزه‌ی تولید تبلت و تلفن‌های همراه شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

 

 

0

برچسب‌ها:

 

Share 0

Share 0

درباره نویسنده

مجید نوردوست

مجید نوردوست

به دنیای تکنولوژی علاقه‌زیادی دارد. بازی‌های رایانه‌ای، فیلم و سریال‌های مختلف هم بیش‌تر اوقات فراغت‌اش را پر می‌کنند. از سال ۱۳۸۶ در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت می‌کرده. از صحبت کردن درباره بازی‌های رایانه‌ای و اتفاقات این حوزه لذت می‌برد.

0
سونی بخش تجاری حسگر توشیبا را ۱۵۵ میلیون دلار می‌خرد

سونی اعلام کرد که بخش تجاری حسگر توشیبا را به مبلغ ۱۵۵ میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

این مبلغ شامل کارخانه‌ی تولیدی مربوطه، تجهیزات و کارمندان این شرکت می‌شود.

سونی مهارت بالایی در ساخت حسگرهای تصویر دارد و همه این را می‌دانند. در واقع، در دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون از حسگرهای تصویر این شرکت استفاده می‌شود. با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون معمولا تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کنند، می‌توانیم تاثیر حسگرهای سونی را در تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی ببینیم.

در همین راستا، ماه گذشته خبری منتشر شده بود که در آن سونی تایید کرده بود که می‌خواهد بخش تجاری حسگر تصویر توشیبا را خریداری کند. حالا هم این شرکت میزان مبلغ پرداختی را تایید کرده که ۱۵۵ میلیون دلار خواهد بود. این مبلغ شامل کارخانه‌ی تولیدی مربوطه، تجهیزات و کارمندان این شرکت می‌شود.

تاسیسات و تجهیزات حسگر توشیبا در نهایت در زیرمجموعه‌ی جدید سونی یعنی «شرکت نیمه‌ رسانای سونی» مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این بخش به طور خاص بر تولید حسگرهای تصاویر تمرکز خواهد کرد. با این حساب، می‌توان گفت که سونی بخش تجاری حسگرش را گسترش می‌دهد. مشخص نیست نتیجه‌ی این اقدام چه خواهد بود. باید صبر کرد و دید سونی از این تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید چه استفاده‌ای خواهد کرد.

منبع: Re/code