0

هواوی اهداف پیچیده ای را برای تجارت اسمارت فون های خود در نظر گرفته است. به گفته ریچارد یو، مدیر عامل گروه تجاری هواوی، این شرکت بین دو تا سه سال آینده فاصله خود را با اپل کم می کند و به دومین شرکت تولید کننده اسمارت فون در سطح جهان تبدیل می شود. طی پنج سال آینده نیز هواوی برای به دست آوردن جایگاه بزرگ ترین شرکت تولید کننده اسمارت فون برنامه ریزی کرده و قصد دارد شرکت سامسونگ را که هم اکنون در صدر جدول قرار گرفته پشت سر بگذارد.

ریچارد یو:هواوی تا 5 سال آینده با پشت سر گذاشتن اپل و سامسونگ، به برترین تولید کننده اسمارت فون جهان تبدیل می شود


هواوی هم اکنون در بین شرکت های فعال در حوزه اسمارت فون، جایگاه سومین شرکت بزرگ جهان را به دوش می کشد اما رشد سالانه این شرکت به خصوص در سال 2015 بسیار گسترده بوده است. انتظار می رود که این روند در سال جاری میلادی نیز به رشد خود ادامه دهد چرا که هواوی برای افزایش 30 درصدی تولید به نسبت تولیدات سال 2015 برنامه ریزی کرده است. به گفته ریچارد یو، امسال همکاری این شرکت با اپراتورهای آمریکایی افزایش خواهد یافت. به لطف عرضه موفقیت آمیز گوشی نکسوس 6P که اولین گوشی نکسوسی هواوی به حساب می آمد، این شرکت بیش از پیش در کشور آمریکا شناخته شد.

هواوی در سال گذشته موفق به فروش 104.1 میلیون اسمارت فون در سطح جهان شده است. این رقم برای کسب 7.3 درصد از سهم بازار مناسب بود و حدود 53 درصد به نسبت 68.1 میلیون اسمارت فون فروخته شده در سال 2014 رشد داشته است. اپل در سال 2015 توانست 225.9 میلیون آیفون را به فروش برساند و 15.9 درصد سهم بازار را به دست بیاورد. سامسونگ نیز در سال گذشته 320.2 میلیون گوشی فروخت که این رقم توانست 22.5 درصد بازار اسمارت فون ها را برایش به ارمغان بیاورد.

 

منبع: phonearena

0

هواوی و لایکا با احداث یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک، عکاسی موبایل را متحول می‌ کنند

هواوی و لایکا با امضای توافقنامه‌ی جدید، مرکز تحقیق و توسعه‌ای را برای گسترش فناوری‌های جدید در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند احداث می‌کنند.

از جمله‌ نقاط قوت پی ۹ و پی ۹ پلاس هواوی باید به دوربین دوگانه پشت این گوشی هوشمند اشاره کرد که تحت لیسانس لایکا توسعه یافته است. لایکا را باید در زمره‌ی بهترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی دوربین در جهان خواند. هواوی و لایکا رسما اعلام کرده‌اند که توافق دیگری برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید را به امضا رسانده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده این دو کمپانی در توافق جدید، مرکزی را برای تحقیق و توسعه ایجاد خواهند کرد تا تکنولوژی‌های جدیدی را در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند. از جمله‌ی زمینه‌ی تحقیقات مشترک این دو کمپانی باید به توسعه‌ی سیستم‌های جدید اپتیکال، پردازش تصاویر، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرد.

مرکز جدید تحقیقاتی دو کمپانی هواوی و لایکا، Max Berek Innovation Lab نام خواهد گرفت. مکس برک، نام اولین مخترع آلمانی است که اولین لنز‌ لایکا را توسعه داده است. این مرکز تحقیقاتی در دفتر مرکزی لایکا که در Wetzlar آلمان مستقر است، قرار خواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم اصلی‌ترین هدف از تاسیس این کمپانی توسعه‌ی فناوری‌های جدید برای دوربین گوشی‌های هوشمند است.

رس ژنگفی، مدیرعامل هواوی به این نکته اشاره کرده که در آینده‌ی نزدیک تا بیش از ۹۰ درصد از ترافیک رد و بدل شده شامل تصاویر و ویدیو خواهد بود، از این‌رو انتظار می‌رود آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی هواوی و لایکا آخرین فناوری‌ها در حوزه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند را توسعه داده و از طریق محصولات هواوی در اختیار کاربران قرار گیرد. دکتر آندریاس کافمن، رئیس هیئت مدیره لایکا حاصل همکاری دو کمپانی را به اشتراک گذاری منابع برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خوانده که می‌تواند انقلابی را در صنعت عکاسی دوربین‌های هوشمند ایجاد کند.

هواوی در گوشی‌های هوشمند پی ۹ و پی ۹ پلاس از وجود دوربین دوگانه بهره برد که حداقل نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. هواوی در گوشی هوشمندش یک سنسور سیاه و سفید را برای ثبت جزئیات و یک سنسور رنگی را به کار گرفته که تصویر نهایی از ترکیب تصویر ثبت شده توسط دوربین ایجاد می‌شود.

باید دید که همکاری این دو کمپانی در آینده چه نوآوری‌هایی را به دوربین گوشی‌های هوشمند روانه خواهد کرد؟

منبع androidcommunity

 

0

در مراسم رونمایی از گوشی هوشمند هوآوی P9 و P9 Plus در شانگهای، مشخص شد که این غول چینی قصد ورود به دنیای هدست های واقعیت مجازی را دارد. هوآوی در این مراسم هدست واقعیت مجازی خود را با نام هوآوی VR معرفی کرد.


هدست واقعیت مجازی هوآوی شباهت زیادی به هدست Gear VR سامسونگ دارد، و طراحی مدرن و پنل جلویی آن برای جای دهی به گوشی های بزرگی همچون هوآوی P9، P9 Plus و Mate 8 مناسب است.


اما جذابیت های هدست هوآوی به ظاهر آن ختم نمی شود. کیفیت سیستم صوتی این هدست از نوع Surround است و با خرید آن، یک جفت هدفون نیز دریافت می کنید و به این ترتیب، تجربه واقعیت مجازی به گونه ای خواهد بود که گویی صدا را از همه جهات می شنوید. هوآوی گفته کاربران این هدست امکان استفاده از عینک در زیر آن را نخواهند داشت، اما لنزهای قابل تنظیم این هدست می توانند نقش عینک را برای افراد دارای چشم های دوربین و نزدیک بین بازی کنند. در نتیجه جای نگرانی برای افرادی که از عینک استفاده می کنند وجود نخواهد داشت.


زاویه دید این هدست 95 درجه است که برای رقابت با محصول مشابه سامسونگ با زاویه دید 96 درجه مناسب است.
هوآوی همچنین خود را برای رقابت با غول های بزرگ فناوری در زمینه نرم افزار و محتوا نیز آماده می کند، چرا که همراه با این هدست بیش از چهار هزار فیلم، چهل بازی کامپیوتری، 350 تصویر پانورامیک و 150 تور مجازی را نیز عرضه می کند.


هوآوی هنوز زمان عرضه و قیمت این هدست را اعلام نکرده است. در نتیجه اگر شما هم مشتاق خرید یکی از آنها هستید فعلا باید منتظر بمانید. گمان می رود هوآوی این هدست را همراه با گوشی هوشمند P9 به عرضه برساند.

Huawei VR

0

آیا هوآوی، سامسونگ بعدی است؟

مرحله بعدی برای «هوآوی» چیست؟

این سوالی است که تحلیلگران و بزرگان دنیای تکنولوژی در سال های آینده بیشتر از خود خواهند پرسید.

هوآوی شرکتی است که در سال ۱۹۸۷ از سوی یک مهندس عمران تاسیس شد و زمانی که برای اولین بار نامش در میان شرکت های پرقدرت و فعال در حوزه تجهیزات مخابراتی شنیده شد، در حال پشت سر گذاشتن سال ۲۰۰۲ بودیم. در همان مقطع زمانی، هوآوی تلاش می کرد تا در رقابتی سخت، شرکت Cisco را پشت سر قرار دهد.

در سال ۲۰۰۶، تبدیل شده بود به یکی از بزرگترین بازیگران صنعت تجهیزات مخابراتی و در سال ۲۰۱۲، توانست شرکت اریکسون را هم پشت سر گذاشته و به بزرگترین سازنده و تامین کننده چنین محصولاتی بدل گردد.

در سال ۲۰۱۰، اولین تلفن هوشمندش را عرضه کرد. در سال ۲۰۱۵، سومین تولید کننده بزرگ موبایل در جهان بود و در همان سال ۲۰۱۵، طی گزارشی اعلام کرد که رشدی بیشتر از ۳۷ درصد در قیاس با فروش خودش در سال ۲۰۱۴ پیدا کرده است. در مقام مقایسه، اپل که در رتبه دومین فروشنده بزرگ موبایل در جهان ایستاده، تنها ۰.۴ درصد رشد داشت.

در بخش انرژی های خورشیدی، موسسه تحقیقاتی GTM Research گزارش می دهد که هوآوی توانسته به دومین شرکت پردرآمد تبدیل شود.

b-smartwatch-a-20150304-w700

شرکت مورد اشاره همچنین از رایانش ابری، سایر گجت های دیجیتالی، اینترنت اشیا و ابرکامپیوترها کسب درآمد می کند. مدیران ارشد هوآوی مدتی پیش در نشست خبری که در شنژن برگزار شد، اعلام کردند که می خواهند در بخش تکنولوژی های سازمانی هم دقیقا مانند تکنولوژی هایی که برای کاربران عادی توسعه داده اند، پیشرفت کرده و نامی فراگیر از خود بر جای گذارند.

بیایید ادعای مدیران هوآوی را به شکلی ساده تشریح کنیم: فرض کنید شرکت سیسکو بگوید که به شکل همزمان، می خواهد تبدیل به اپل و Dell بشود.

960x0-w700

مشخصا انجام چنین کاری، مدیریت یک چالش ساده نیست. معمولا حتی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی قادر به انجام چنین کاری نیستند و اگر انجامش دهند، درصد شکست بالایی در انتظارشان است. تلویزیون هایی که HP توسعه داد را به خاطر دارید؟ گجت هایی که اینتل توسعه می داد یا دوربین هایی که سیسکو ساخت را چطور؟ می دانید سرنوشت شان چه بود؟ راستی، چه بر سر کسب و کار Nest آمد از وقتی که گوگل آن را خرید؟

هر زمان که هوآوی وارد حوزه جدیدی می شود، تحلیلگران دقیقا همین موارد را به خاطر آورده، مرور کرده و بیان می کنند که راهکار جدید، عاقبت خوبی برای شرکت مورد بحث نخواهد داشت.

این در حالیست که می توان استراتژی هوآوی را به سامسونگ تشبیه کرد و این دو شرکت را با هم مورد مقایسه قرار داد.

برای یک لحظه، فراموش کنید که سامسونگ چقدر بزرگ است. شرکت کره ای در سال ۱۹۹۹، به عنوان یک سازنده درجه دوم به حساب می آمد تا اینکه در همان سال، سیاست و استراتژی جدیدی را در پیش گرفت. استراتژی جدید این بود که نیمی از درآمدها و سرمایه، صرف مواردی شوند که در آینده ی دور نتیجه بخش می شوند و نیمی دیگر، صرف مواردی گردند که در آینده ی نزدیک به بار می نشینند.

بر همین اساس، سامسونگ سرمایه گذاری سنگینی روی حافظه های فلش، DRAM و LCD انجام داد. به شکل همزمان، شروع به استخدام مدیران و طراحان با تجربه تر کرد تا بتواند مشتریان سطح بالاتری را نشانه بگیرد. نتیجه، دست کم برای خود کره ای ها جذاب بوده است: سامسونگ تبدیل شد به بزرگترین کابوس سونی و اپل، در حالی که تلاش می کند خود را به عنوان یک شرکت نوآور در بسیاری از زمینه ها نیز بشناساند.

huawei-p9-launch-london-7

همانند سامسونگ، هوآوی هم با استفاده از طراحی های هوشمندانه اش، توانسته به شکل مداوم در بازارهای مختلف رشد کند. به تلفن هوشمند P9 نگاه کنید که همین چند روز پیش رونمایی شد؛ این شرکت چینی، موفق به همکاری با کمپانی معتبر لایکا برای توسعه دوربین دوگانه همین اسمارت فون شده است. این در حالیست که چینی ها به شکل پیوسته مدیران برتر را به سوی خود جذب کرده و استخدام می کنند.

هوآوی به تازگی دست به توسعه مبدل های انرژی خورشیدی زده است (دستگاه مورد نیاز پنل های خورشیدی که انرژی دریافتی را به الکتریسیته تبدیل می کند) که در نگاه اول، از کسب و کار اصلی همین شرکت، یعنی توسعه تجهیزات مخابراتی، کاملا متفاوت است.

در نهایت هم، به هیچ عنوان نمی توان فاکتوری به نام  «حضور در چین» را نادیده گرفت. علیرغم وجود مشکلات اقتصادی بسیار، نرخ رشد چین بسیار مطلوب است و در این کشور، برندهای محلی هستند که اقتصاد را مدیریت می کنند.

موسسه آماری IDC باور دارد که در سال ۲۰۱۱، سهم شرکت های بین المللی در خصوص بازارهای مثل سرورهای مبتنی بر معماری x86 و تجهیرات مخابراتی، برابر با ۷۰ الی ۸۰ درصد بوده اما حالا، به ۴۰ درصد تقلیل یافته است. این در حالیست که دولت چین اکنون، بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت از کسب و کارهای محلی می پردازد. هوآوی می تواند از سرمایه و تجربیاتی که اندوخته، استفاده کند تا در همه زمینه هایی که فعالیت می کند، سهم بیشتری در بازارهای اروپا، ژاپن، آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان داشته باشد.

0
 

مدل Enhanced Edition گوشی Honor 7 معرفی شد

در حالی که گوشی Honor 7 شرکت هوآوی به شکل انحصاری در فروشگاه اینترنتی دیجی‌ کالا به فروش می‌رسد، هوآوی مدل جدید این محصول را با نام Enhanced Edition معرفی کرد.

هوآوی گوشی Honor 7 Enhanced Edition را با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی و اندروید 6.0 داخلی معرفی کرد.

شرکت هوآوی در حال حاضر به عنوان سومین تولید کننده‌ی تلفن همراه هوشمند در دنیا به شما می‌رود و محصولات خوبی را هم راهی بازار کرده است. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به گوشی Honor 7 اشاره کرد که تا مدتی دیگر به شکل انحصاری در فروشگاه اینترنتی دیجی ‌کالا به فروش می‌رسد. این شرکت به‌تازگی مدل جدیدتری از این تلفن همراه هوشمند که Honor 7 Enhanced Edition نام دارد را معرفی کرد که از اندروید 6.0 با رابط کاربری EMUI 4.0 بهره می‌برد.

این مدل جدید گوشی Honor 7 از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با کیفیت 1080p روی آن مشاهده می‌شود. از تراشه‌ی Kirin 935‌ روی آن استفاده شده که یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628 روی آن قرار گرفته است. وجود سه گیگابایت رم و سنسور تشخیص اثر انگشت هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

گوشی Honor 7 Enhanced Edition از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی روی این تلفن همراه هوشمند مشاهده می‌شود. این محصول از یک دکمه‌ی هوشمند بهره می‌برد که کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند شکل دسترسی به برنامه‌ها را شخصی‌سازی کنند.

این گوشی فعلا در کشور چین و با قیمت ۳۰۹ دلار عرضه می‌شود. هوآوی مدل اصلی Honor 7 را هم با قیمت ۲۷۸ دلار به فروش می‌رساند.

منبع: Mobi Picker

 

صفحه12 از12