0

 چه طور یک موضوع در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شود؟

0

 پادشاه بلامنازع دنیای تکنولوژی: فیسبوک!

0

 شطرنج؛ بازی مخفی در مسنجر فیسبوک

0

به نظر می رسد سرویس پیام رسان فیس بوک به زودی شاهد بروزرسانی مهمی خواهد بود که امکان پشتیبانی از چند حساب کاربری و همچنین پشتیبانی از پیام کوتاه را به این اپلیکیشن محبوب اضافه خواهد کرد. این دو قابلیت جدید که فیس بوک تا پیش از این سابقه ارائه آنها را نداشته در حال حاضر مراحل آزمایشی را روی چند دستگاه اندرویدی پشت سر می گذارند.

اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک با دو قابلیت مهم بروزرسانی خواهد شد


با توجه به اینکه اینستاگرام که حالا تحت مدیریت فیس بوک قرار گرفته نیز به تازگی پشتیبانی از چند حساب کاربری را در اختیار کاربران خود قرار داده، جای تعجب نیست که این قابلیت به فیس بوک نیز توسعه پیدا کند. کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند چند حساب کاربری را روی یک دستگاه داشته باشند. با این حال، گمان می رود که این تصمیم فیس بوک بیشتر کاربران تجاری را هدف خود قرار داده باشد، چرا که امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل دارای حساب های کاربری متعددی در این شبکه های اجتماعی هستند.

قابلیت مهمی که فیس بوک در حال حاضر مشغول توسعه آن برای کاربران اندرویدی است، امکان پشتیبانی از پیام های کوتاه است. البته این خبر چندان هم غافل گیر کننده نبود: فیس بوک در سال 2012 هم این قابلیت را عرضه کرد ولی به دلیل عدم استقبال کاربران، این قابلیت را در نوامبر 2013 متوقف کرد.

فیس بوک بیانیه ای در این زمینه منتشر کرده است:

میلیون ها نفر از کاربران ما دستگاه خود را به طور مشترک با دوستان و خانواده شان استفاده می کنند. تا به امروز، راه آسانی برای دسترسی همه این کاربران به حساب خود در دستگاه های اشتراکی وجود نداشته است. برای حل این مشکل، قابلیتی را روی سیستم عامل اندروید عرضه خواهیم کرد که به کاربران اجازه می دهد به آسانی از حساب های کاربری خود روی یک دستگاه استفاده کنند.

 

منبع: phonearena

0

 فیسبوک نمایش موضوعات مورد علاقه کاربران در فید اخبار را بهبود می بخشد

اگر از اپلیکیشن فیسبوک زیاد استفاده می کنید، حتما تاکنون به این موضوع پی برده اید که ملاک نمایش خبرها در فید اخبار این اپ، میزان لایک ها و تعداد نظرهای کاربران است، نه علاقه شما به موضوع خبر.

سیستم فعلی اپلیکیشن فیسبوک، تنها خبرهایی را به صدر فید اخبار می آورد که بازخوردهای بیشتری از سوی کاربران داشته اند و همین موضوع باعث می شود تا دیگر خبرها که نظرهای پایشان کم بوده، به انتهای فید خبر رفته و میان پست های دیگر گم شوند. فیسبوک به این موضوع کاملا واقف بوده، به همین خاطر قصد کرده تا به زودی در اولویت بندی نمایش خبرها تغییراتی اعمال کند.

غول شبکه های اجتماعی به زودی فید اخبارش را با قابلیت اولویت بندی موضوعات بسته به جستجوهای شما به روز خواهد کرد تا از این پس، اخباری که بیشتر از سایر موضوعات مایل به پیگیری شان هستید را در صدر اخبار مشاهده کنید.

فیسبوک تصور نمی کند که این تغییر بر میزان بازدید صفحات کمپانی های مشهور و سلبریتی ها تأثیر بگذارد، چرا که معیار اولویت بندی هنوز هم تعداد لایک هاست.

اعمال این تغییر، بدون شک برای حفظ کاربران در محیط این شبکه اجتماعی بوده و این بدان معناست که در آینده ای نزدیک، تبلیغات بیشتری را هم در محیط اپلیکیشن فیسبوک مشاهده می کنید. با این حال، مطمئنا حذف نتایج غیر مرتبط با علایق شما از تایملاین ارزشش را دارد که چند مورد تبلیغ بیشتر ببینید.