0

با پنج عادت روزانه جف بزوس، مدیر عامل آمازون، آشنا شوید

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، یکی از افرادی است که به دلیل اقدامات عجیب و غریب خود به دفعات خبر ساز شده است. این اقدامات شامل نوآوری در دنیای چاپ و نشر تا وادار کردن کارمندان به پرداخت هزینه پارکینگ بوده است. در مجموع جف آدم جالب و مورد توجهی است.


چه از او خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، نادیده گرفتن موفقیت او در زمینه کسب وکار ناممکن است. او اخیرا با 45.2 میلیارد دلار دارایی خالص در فهرست ثروتمندترین افراد جهان اعلام شده توسط نشریه فوربس، در رده پنجم قرار گرفت.


اما این میلیاردر کارآفرین زمانی را که مشغول کار نیست چگونه سپری می کند؟ چه سرگرمی ها، علایق و اهدافی را در خارج از بزرگترین خرده فروشی آنلاین آمریکا دنبال می کند؟ و ما از این مرد بسیار موفق چه می آموزیم؟ با تک شات همراه باشید تا با پنج عادت روزانه این کارآفرین موفق آشنا شوید.


1. او می خوابد...زیاد هم می خوابد!

بزوس در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال به صحبت در خصوص اهمیت خواب پرداخت. این برداشت بزوس در تضاد کامل با باور بسیاری از مدیران عامل قرار می گیرد. در حالیکه بسیاری از مدیران عامل اعتقاد دارند 4 ساعت خواب شبانه کافیست، بزوس باید هر شب 8 ساعت کامل بخوابد. او معتقد است که خواب بهترین راه مقابله و دفع استرس و فشار ناشی از کار زیاد است. حتی شنیده شده است که بزوس در دفتر کار خود یک کیسه خواب دارد تا در روزهای سخت و دشوار بتواند در طول روز چرتی کوتاه هم در محل کار بزند.

در ضمن بزوس از زنگ ساعت برای بیدار شدن استفاده نمی کند و به فواید بیشمار بیدار شدن بصورت طبیعی اشاره می کند. لازم است بدانید که تعدادی از محققان نیز با این نظر وی موافقند.


2. جف سرگرمی بسیار جالبی برای خود انتخاب کرده است.

سرگرمی بزوس آنقدر خاص، گران قیمت و منحصر بفرد است که می شود باور کرد فقط بزوس به آن می پردازد. جف هر زمان که فرصتی پیش بیاید، اقیانوس را به دنبال تکه های بازمانده از راکت های ناسا جستجو می کند!

در بیشتر موارد بخشی از راکت ها در میانه پرواز از سفینه جدا می شود که ایمن ترین محل برای این کار بر فراز اقیانوس است. بزوس یافتن این قطعات را به عنوان نوعی سرگرمی برگزیده و گاهی همراه با خانواده خود با یک زیردریایی به دنبال این قطعات می گردد. در یک مورد بزوس در یک زیردریایی سه هفته وقت صرف یافتن یکی از این قطعات کرد.


3. همواره پروژه های جانبی برای خود خلق می کند.

از آنجایی که اداره آمازون به اندازه کافی چالش برانگیز نیست، بزوس چندین پروژه جانبی دیگر نیز برای خود تهیه و تدارک دیده است. به عنوان مثال، او واشنگتن پست، یکی از مهمترین روزنامه های آمریکایی را خریداری کرده که البته غیر از زمانبندی پست های آنلاین، مورد دیگری را در اداره این روزنامه تغییر نداده است.

جف همچنین پیش از ایلان ماسک، و در سال 2000 یک شرکت فضایی به نام Blue Origin LLC را راه اندازی کرد. هدفش چه بود؟ فراهم کردن فرصت سفر به فضا برای همه مردم.

در حال حاضر نیز در صدد است با کسب موافقت دولت تحویل کالاهای آمازون با استفاده از پهپادها را کلید بزند.


4. ساعات صبح را به انجام کارهایی که دوست دارد اختصاص می دهد.

استیو جابز هر روز یک صبحانه ثابت و مشخص می خورد تا بتواند "تصمیم گیری کند". اما بزوس دوست دارد هر روز را به شکلی متفاوت آغاز کند. یک بار بزوس برای صبحانه هشت پای مدیترانه ای با بیکن و ماست سیر سفارش داد تا بتواند منظور مدیر عامل دیگری را بهتر متوجه شود.

بزوس اعتقاد دارد که روز را باید هر طور که آن لحظه دوست دارید شروع کنید و نباید روتین خاصی را رعایت کنید و به همین دلیل هم هیچوقت جلسه ای را صبح زود برگزار نمی کند.


5. او مرد خانواده است.

بزوس بارها به شوخی گفته است که پدرش حتی از زنده بودن او هم مطلع نبوده است. اما خوشبختانه جف خودش پدری خوب و نمونه است. او هم مانند ایلان ماسک خانواده بزرگی دارد و همیشه خانواده خود را در اولویت قرار می دهد.
او همیشه زمان کافی برای صرف صبحانه در کنار خانواده اش در نظر می گیرد، همسر و چهار فرزند خود (که به فرزندی گرفته شده اند) را به سفر با زیردریایی همراه می برد و سعی می کند علیرغم برنامه کاری فشرده اش زمان کافی را با خانواده خود سپری کند. 

می توانیم بگوییم که بزوس هر کاری که مورد علاقه اش است را انجام می دهد. اما اگر بخواهیم فقط یک درس از زندگی شخصی او بیاموزیم این است که حتی موفق ترین آدم های دنیا هم انسانند و در طول روز به خانواده و سلامتی خود اهمیت ویژه ای می دهند.

منبع: entrepreneur

0

چرا آمازون روز‌به‌روز ثروتمندتر می‌شود؟

0

ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی آمازون از کجا آمده؟

«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید. ‌

سال ۱۹۹۴ بود و جف بزوس (Jeff Bezos) سی سال داشت. او مثل بسیاری از رهبران کنونی دنیای دیجیتال، پتانسیل نامحدود اینترنت را در بهترین زمان ممکن درک کرد و آن را بنیان کسب‌وکار خود قرار داد. او دفتر کار کوچکی را در گاراژ خانه‌اش برپا کرد. در ابتدا او فقط چند کارمند داشت. آن‌ها کار بر روی نرم‌افزار سایت را شروع کردند. مدتی بعد دفتر کارشان را به خانه‌ا‌ی دو اتاق‌خوابه منتقل شد و پس از مدت کوتاهی نمونه‌ی آزمایشی وب‌سایت موردنظرشان را ساختند.

0

درآمد شرکت‌های بزرگ فناوری در هر ثانیه چقدر است؟

0

۵ جنگ تبلیغاتی بین برندهای رقیب دنیا

دعوای بین برندهای مطرح دنیا چیز عجیبی نیست. بعضی از برندها مستقیما به تبلیغ ویژگی های خود می‌پردازند و بعضی دیگر با مقایسه‌ی ویژگی های رقیب، خود را نشان می‌دهند. 

تا آنجا که به یاد داریم، بعضی برندهای معروف دنیا هر از گاهی در تبلیغات خود برند رقیب را از راه‌های مختلف مانند پوستر، بیلبوردهای تبلیغاتی، کلیپ‌های ویدیویی و ایمیل به چالش می‌کشند. اما ممکن است به خاطر نیاوریم که کدام برند دعوا را شروع کرده است. بعضی برندها تصمیم می‌گیرند که استراتژی تبلیغات خود را با تمسخر برند رقیب تعیین ‌کنند.

این شکل از تبلیغات در نظر دارد که با مقایسه، ثابت کند که محصولش بهترین است. در این راستا به بررسی ۵ جنگ تبلیغاتی خواهیم پرداخت که بین برندهای رقیب رخ داده است:

۱. مرسدس بنز و جگوار

مرسدس بنز در سپتامبر ۲۰۱۳ طی تبلیغی نشان داد که خودروهای مرسدس بنز با بهره‌گیری از کنترل بدنه (MBC) تجربه‌ی یک رانندگی ایمن و راحت را فراهم می‌کند. مرسدس بنز پیام تبلیغاتی خود را این جمله قرار داد: "مرسدس بنز و مرغ چه وجه اشتراک‌هایی با هم دارند؟ هر دوی آن‌ها در هر حالتی ثبات خود را حفظ می‌کنند."

۳ ماه بعد، جگوار تصمیم گرفت که با مواجه کردن مرغ در برابر پلنگ جگوار، یک جنگ تبلیغاتی در مقابل مرسدس بنز راه بیاندازد. در این تبلیغ، جگوار مرغی را نمایش داد که درحال پیچ و تاب خوردن است و در پایان از این پیام استفاده کرد: "ما که رفلکس گربه‌ها را ترجیح می‌دهیم. شما چطور؟ "

مرسدس بنز هم در برابر این تبلیغ سکوت نکرد و ۳ روز بعد یک پوستر تبلیغاتی ارائه داد.

آتش جنگ بین مرسدس بنز و جگوار روز به روز داغ‌تر می‌شود و نمی‌توان حدس زد که تبلیغ بعدی به چه شکل خواهد بود.

۲. مایکروسافت و گوگل کروم

جنگ تبلیغاتی بین مایکروسافت و گوگل کروم بیشینه‌ی طولانی دارد. در مارس ۲۰۱۳ گوگل در یک پیام تبلیغاتی با عنوان کروم اعلام کرد: "و حالا در همه جای دنیا این مرورگر حضور دارد. "

۲ ماه بعد، مایکروسافت تبلیغی علیه گوگل کروم درست کرد و در طی آن به کاربران این مروزگر هشدار می‌داد که حریم خصوصی آن‌ها نقض می‌شود. مایکروسافت با تقلید از ویدیوی تبلیغاتی کروم، تبلیغ مشابهی ساخت که در آن لوگوی کروم مانند توپی به همه جا می‌رود و در تمام لحظات زندگی خصوصی افراد حضور دارد!

مایکروسافت به این حرکت بسنده نکرد و در اواسط ماه نوامبر کالاهایی با پیام‌های ضد گوگل به فروش رساند.

گوگل هم پاسخ مایکروسافت را با یک شوخی جواب داد: "کار اخیر مایکروسافت جای تعجب ندارد. وقتی مایکروسافت با فروش اجناس پوشیدنی رقابت می‌کند طبیعی است که داغ کند."گوگل با یک پیشنهاد کنایه آمیز به مایکروسافت گفت: حالا که گوگل مشغول انجام پروژه‌ی Google Glass است، مایکروسافت سر خود را با فروش تی‌شرت‌هایش گرم کند.

۳. سامسونگ و اپل

دعواهای تبلیغاتی این دو غول تکنولوژی دنیا هم بیش از آن معروف است که نیاز به شرح و توضیح داشته باشد. در سال‌های گذشته این دو برند نهایت تلاش خود را کرده‌اند که در بازار گوشی‌های هوشمند بهتر دیده شوند.

در اواخر سال ۲۰۱۱ بود که سامسونگ جرقه‌ی جنگ را شروع کرد. این کمپانی در تبلیغ گلکسی اس ۲ ، صف طویلی از افراد را نشان داد که منتظر هستند تا گوشی آیفون بخرند اما همه‌ی آن‌ها گوشی‌های سامسونگ به دست دارند و اخبار را از طریق آن دنبال می‌کنند. این تبلیغ با پیام "چرا از این گوشی‌های 4G استفاده نمی‌کنید؟" نه تنها کاربران آیفون که در صف ایستاده‌اند را مسخره می‌کرد بلکه به بیان ویژگی‌های محصول جدید یعنی گلکسی اس ۲ پرداخت.

یک ماه بعد، سامسونگ پوستری در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرد. در این پوستر، گلکسی اس ۲ در برابر یک گوشی آیفون و دو قوطی کنسرو خالی قرار گرفته بود.

۴. ایکس باکس وان و پلی استیشن۴

ایکس باکس وان ساخت مایکروسافت و پلی استیشن۴ ساخت سونی دو کنسول بازی معروف هستند.در اواسط اکتبر ۲۰۱۳ بود که سونی شروع به تبلیغ آخرین مدل کنسول بازی خود کرد.

مایکروسافت هم برای عقب نماندن از قافله برای تبلیغ ایکس باکس وان آماده به کار شد. با این که مایکروسافت در تبلیغات خود از ستارگان مختلف مانند "استیون جرارد" و "زاکاری کویینتو" کمک گرفت، باز هم سونی توانست که تولید خود را به دو برابر برساند.

با این حال، مایکروسافت ناامید نشد و یک ماه بعد در توئیتر شروع به تبلیغاتی با این عنوان کرد: "ایکس باکس وان بهترین بازی‌ها را دارد."

یک هفته بعد PS4 تبلیغی منتشر کرد که اگر با دقت تماشا شود می‌توان فهمید که بعضی جملات کنایی علیه ایکس باکس وان در آن به کار رفته است.

۵. آی‌پد و دیگر رقیبان

آیپد ایر و کیندل فایر

در اواخر نوامبر ۲۰۱۵ بود که آمازون سبک تبلیغاتی اپل را مورد تمسخر قرار داد. در این تبلیغ اپل ایر در برابر کیندل فایر اچ دی ایکس ۸.۹ قرار گرفته است.

در این تبلیغ مقایسه بین تعداد پیکسل‌ها، وزن و قیمت دو محصول صورت گرفته است که در نهایت کیندل فایر برنده‌ی این قیاس است. برای این که لحن کنایی تبلیغ پر رنگ‌تر شود از لهجه‌ی آمریکایی برای بیان ویژگی‌های کیندل فایر و از لهجه‌ی بریتانیایی برای بیان ویژگی‌های اپل ایر استفاده شده است.

آیپد و مایکروسافت

مایکروسافت تا کنون بیشترین رکورد را در تبلیغات علیه اپل داشته است. آتش تنش میان این دو برند چند سال پیش در تبلیغ "من یک مک هستم" توسط اپل روشن شد. در اواخر می‌۲۰۱۳ بود که مایکروسافت ویندوز ۸ را با این شعار معرفی کرد: ادعای کم‌تر، کار بیشتر و از صدای سیری به نقد از آیپد پرداخت. در این تبلیغ ویژگی‌های آی او اس اپل و ویندوز ۸ مایکروسافت با هم مقایسه شده اند.

در تبلیغی دیگر توسط مایکروسافت، صدای سیری شنیده می‌شود که می‌گوید: "اوه نه! دوباره ما اینجا هستیم". این تبلیغ در واقع ادامه‌ی تبلیغ قبلی است که این بار به مقایسه بین دو تبلت پرداخته است.

آیپد و سامسونگ گلکسی تب ۱۰.۱

در اوایل سال ۲۰۱۱ بود که سامسونگ در آلمان آگهی تبلیغاتی گلکسی تب ۱۰.۱ را منتشر کرد. در این آگهی عبارتی با عنوان "See Flash run" در یک گلکسی تب دیده می‌شود که وقتی به گزینه‌ی "or not" می‌رسد بلافاصله تصویر یک آیپد اپل در دست یک خانم نمایش داده می‌شود. در ادامه‌ی آگهی می‌بینم که همان خانم به فروشگاه می‌رود تا گلکسی تب بخرد.

چند ماه نگذشته بود که اپل علیه سامسونگ شکایت کرد و در دادگاهی در آلمان، سامسونگ را به نقض پتنت متهم کرد. دادگاه آلمان هم با درخواست اپل موافقت کرد و فروش گلکسی تب ۱۰.۱ ممنوع اعلام شد.

آیپد و نوکیا لومیا ۲۵۲۰

اواخر نوامبر ۲۰۱۳ بود که نوکیا در آگهی تبلیغاتی تبلت جدیدش، لومیا ۲۵۲۰ آیپد اپل را به علت باتری ضعیف و نداشتن صفحه کلید مورد تمسخر قرار داد. این آگهی در نهایت با این جمله به پایان می‌رسید: " آیا من یک تبلت بیخود خریدم؟"

مک در برابر PC

البته دعوای تبلیغاتی مک و PC های ویندوزی خیلی قدیمی‌است و به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. این تبلیغ که توسط اپل ساخته شده است، دو نفر را در پس زمینه‌ای سفید رنگ نشان می‌دهد. شخصی که خود را مک معرفی می‌کند لباس‌های نسبت راحت پوشیده است و شخصی که PC است لباس رسمی به تن دارد. در نهایت بحث میان این دو نتیجه‌گیری می‌شود که مک محصول بهتری است.

در اواخر سال ۲۰۰۸ ، مایکروسافت جواب این تیلیغ را می‌دهد! در این تبلیغ که از چهره‌های معروف و شهروندان عادی در آن حضور دارند همه یک صدا "I'm a PC" را به صورت آواز می‌خوانند.

اپل در پاسخ به این ویدیو خیلی صبر نمی‌کند و سریع پاسخ آن را می‌دهد. در این تبلیغ، اپل این موضوع را به نمایش می‌گذارد که PC به جای این که به دنبال حل مشکلات و رفع ایرادت ویندوز ویستا باشد، تمام درآمدش را خرج تبلیغات می‌کند.

 

منبع hongkiat

 

صفحه1 از7